kumpul.kumpul.

Saturday 30 July 2011

let's begin with a happy story

originally post from wordpress..

Bersawang sungguh.
kire macam dah setahun meninggalkan dunia blog ni. macam takde cerita nak diceritakan. lagipun sejak dapat duduk dengan encik suami tersayang, semua cerita diluahkan pada dia. nampak gayanya, encik suami lah jadi diari bergerak saya. beruntung jugak dah kahwin ni.ada tempat meluah rasa :) :) :)

setelah setahun empat bulan berkongsi rasa, bergelak ketawa, bergaduh manja, akhirnya Allah telah memakbulkan doa setiap insan yang berdoakan kami. suami, mak, bapak, kaklong,adik2,dan rakan2 yang banyak memberi advice dan semangat.

akhirnya..alhamdullilah..

doakan kami ye :)
alkisahnye, nak dijadikan citer, last period saya masa bulan puasa.then raya tak datang-datang.then, risau memang risau sebab sebelum ni period memang tak regular. then atas advice kawan, saya pun try EPO dan makan sekali Acid Folic. then period saya every month datang, tapi dekat dua kali period saya lebih dari 15 hari :(
Alhamdulillah masa bulan puasa tu period 12 hari. Taklah ganti sampai 1 hari (padahal lebih kurang je). Then, masa raya tunggulah period ku. Tapi tak kunjung tiba. Dalam kepala dah pikir macam2.Ada penyakit apa? Masa tu tak berani nak buat UPT test sebab dah banyak kali kuciwa…. sanggup saya tunggu 2 minggu untuk pastikan period benar2 tak setitik pun datang (eceh)
Lepas berhempas pulas masa kenduri kawin adik ipar, saya pun terdetik nak buat UPT test, padahal niat memang nak tunggu kalo boleh sampai 2 bulan period tak datang (tekad tak?).tapi memandangkan ada menda-menda nak beli kat Guardian, terpaksalah beli UPT test tu.

Sampai je rumah, terus meluru ke tandas. bukan exited ke ape, tapi sakit perut memulas-mulas. alang-alang dah ke tandas, bawak la sekali UPT test tuh.ape lagi, saya pun melaksanakan hajat tanpa gundah gulana sambil menakung air pee-pee dalam takungan yang disediakan  (hehe.jijiks!) then,saya pun laksanakan ujian yang tak perlu baca buku pun untuk berjaya. sementara nak tunggu tu, saya tutup UPT test dengan kotak UPT supaya saya tak terlalu kuciwa kalo satu line je. Dengan lafaz Bismillah dan selawat, saya pun membuka mata dan …
2 lines !!!!!!
(gambar tak menyempat nak upload :)
mak ai, tangan menggigil abes sambil dalam hati mengucapkan syukur pada Allah. terus tersenyum dalam toilet dan pikir apa nak cakap kat encik suami.Tangan dah mengiggil-giggil ni. jeng jeng jeng.
Then, kuar je toilet terus cakap (sambil tangan sebelah lagi sembunyi kat belakang sbb pengang UPT tu) “Abang nak tau satu rahsia besar tak?” . masa ni muka saya tak boleh blah sebab tahan senyuman. Terus pergi kat husband and tunjuk UPT test tu. Encik suami macam dah senyum-senyum dah. Tapi buat-buat tak paham lagi. Terpaksala pulak saya menerangkan 2 lines tu pregnent. Encik suami terus peluk dan ucap tahniah. hehe (saya pun tak ingat,saya ade terlompat ke tak, bahaya-bahaya).
Then, bermulalah fasa baru dalam kehidupan kami.
Malam esoknya jumpa doctor and doctor cakap my precious already 7 weeks. Alhamdulillah…
Ok, will update later.
Kawan-kawan, doakan kami kesihatan kami ye :)

No comments:

Post a Comment

buih-buih kata :)