kumpul.kumpul.

Wednesday 10 August 2011

status fb: saya nak anak.

Pergh.
Status berani mati yang dipost di wall fb.

Oleh kerana saya suka bertanya tanpa suka ditanya,maka saya nak tanya,korang pernah tak luahkn perasaan,emosi,keinginan cahayamata dlm status fb korang?

Me??

No.never.I don't want they to know,hopefully :(

Tahla,dalam kepala otak ni asyik pikir je kalo kite citer masalah kite,mesti orang yang dengar tu akan gelakkn kite sebab kita ada masalah.so,how?

Even setiap kali nak post something kat wall,mesti baca and pk banyak kali samada post itu akan mngundang spekulasi tak tentang perasaan saya as ttc-ians kepada friends n readers yang lain.

contoh la kan,ayat saye mcmni "I feel dizzy and want to throw up".so,pastu confirm comment "eh,ade gud news ek?",takpun,"ehem2,dah berisi kot". Pastu apekah komen yang sesuai untk dreply oleh kite?padahal pening dn nak muntah tu maybe atas faktor2 lain.

Ataupun ayat macamni "Bestnye ade baby".hiuk,lagi tak berani nak buat.rasa macam orang yang bace post tu gelak-gelakkn saya sebab belum ada baby.

Ataupun post yang berbaur kegembiraan "syukur,happynye hari ni".what u expect? Padahal nak express rasa gembira sebab dpt bonus belum lagi baby :( pastu komen yang datang mesti sama macam ayat diatas.sedihh.

Dan ayat-ayat di atas direka oleh saya sendiri.
Payah jugak orang imaginasi tinggi macam saya.
Haha.

4 comments:

  1. state keinginan tuh xpenah la..cuma luah hint2 sedih bile gugur aituh je.

    ada my fren..baru2 kawen asyik update merungut lum dpt baby..pastu lama2 senyap je..penat dh kot.

    for me..susah sket kalo nak post kt public wall ni.sebab tak semua orang akan paham.mcm azie mentioned kt atas..ada kemungkinan mengundang provokasi,kesedihan dsb.

    ReplyDelete
  2. Yup,agaknye kite ni sama2 in the same shoes,so,kite pnye pmikiran,emosi lebih kurang sama.so,better tak payah luahkan kt fb.nti tkut makan emosi sndiri.that's y I prefer luah kat sini.tempat di mana kita brada dlm "kapal" yg sama.moga,ada rezeki zuriat buat kita.amin.

    ReplyDelete

buih-buih kata :)