kumpul.kumpul.

Sunday 31 July 2011

misi Ramadhan part 1

Kenapa saya memilih untuk tulis segala misi saya dalam blog??
Sebab,pertama saya tidak mmpunyai diari,kalau ada pun,masa awal-awal je exited bagai nak tulis,pastu,hammmmpp.hihi.sebab kedua,saya nak rasakan ada orang yang baca dan tahu misi saya dalam bulan Ramadhan ni.pastu bila Syawal nanti kalau misi saya tak tercapai saya akan malu dengan pmbaca blog saya dan korang sume akan cakap "cis,tulis misi dalam blog macam bagus je,tapi takde ape-ape perubahan pun".so,bila saya pikir begini,saya akan malu,lantas mnguatkan semangat untk misi Ramadhan kali ini.*ayat macam bagus je*.

Oleh kerana misi saya brkaitan dengan rawatan manual PCOS,jadi saya tak meletakan sebarang target untuk menimang cahayamata dlm bulan ini (ayat untuk mmpositipkan diri dan jgn asik stress ingat nak anak tetiap hari).jadi objektif utama saya sebelum conceive ialah menurunkan berat badan.

Setakat ini,setelah cabaran diberi oleh gynea,saya secara maintainnye dpt turunkan berat badan 2 kg selama sebulan.adoi.susah nak buang lelemak ni.dan sedih sekali bile bulan 7 belum turun-turun lagi.so, bulan Ramadhan ni wajib qada' pnurunan berat badan yang lagi 2kg tu.so,dalam bulan 8,saya WAJIB turunkan berat badan saya sbanyak 4kg!!lebih afdal dapat bonus 5kg.

So,raya akan lebih ceria sebab awal-awal dah tau akan stress sebab orang akan tanya soalan petir.so,belum ape-ape lagi dah bad mood.haha.

Ok,inilah huraian daripada misi saya.

1 comment:

  1. salam cikgu..
    mcm mana ciku,eh,cikgu menjayakan penurunan setiap 2kg tu?diet makan ketat2 n eksesais semata2 atau ada amik ubt?saya pn nk turunkan berat,tp xpernah nak berhasil..hhuhu..sangat gemuk ni..huhu..sedih..huhu..

    ReplyDelete

buih-buih kata :)