kumpul.kumpul.

Saturday 20 August 2011

bertahanlan TTC-ans!!

Erm.
Raya tinggal beberapa hari lagi.Teringat tahun-tahun kebelakangan ni.begitu exited mnyambut raya.satu perasaan yg sukar diungkap dengan kata-kata.gembira sangat2.

Tapi,

Tahun ni rasanya sangat berbeza.bahkan sebelum Ramadhan dah terasa getarnya nak mnyambut Syawal.Kenapa?Saya rasa saya tak perlu jelaskan.mungkin ada di antara anda brperasaan seprti saya :(

Saya cuba kembalikn perasaan gembira itu.menyediakn baju,mengemas rumah,mmbeli perabot,kuih-muih,segalanya untuk mlupakan sbntar rasa tidak enak dlm jiwa.Saya tak jadikn Syawal sebagai fokus,tapi saya nak perbaiki amalan dalam Ramadhan.

Keinginan saya begitu membuak2 ingin bertemu lailatul Qadar.Lidah ni tak putus-putus brdoa agar dkurniakan zuriat.Moga doa saya dan kawan-kawan diangkat dan dmakbulkn Allah.amin.Jadi,besar harapan saya agar dapat menempuh 10 akhir Ramadahan ini dengan penuh rasa kecintaan dan kehambaan kepada Allah.Ya Allah,makbulkanlah doa kami.

Dan,

Saya juga brdoa agar dlembutkan hati mereka2 yang kadang2 tak paham atau cuba untuk tidak memahami jiwa kita yang sedang menanti zuriat.Moga2 mereka faham situasi dan emosi kita.Agar mereka brdoa agar dimurahkan rezeki kita menimang cahayamata.

Moga Allah beri kita kekuatan untuk menghadapi apa jua yang akan datang lebih2 lagi musim perayaan ini.Wahai ttc-ans,BERTABAHLAH!!!

P/s: Andai ditakdirkan satu hari nanti kita diberi kegmbiraan dengan rezeki zuriat, jangan sesekali kita mnguris hati dan perasaan ttc-ans.Belajar dari masa lalu.Panjatkn doa,agar diberi rezeki zuriat.Allah juga maha mendengar dan mmakbulkn doa.amin.

7 comments:

  1. ya...saya harap saya tabah :)

    ReplyDelete
  2. Eka,sama2 doakan ye :) moga brkat kesabaran,akan ada kmanisannya di situ :)

    ReplyDelete
  3. yup....hani sampai takot ekceli nak beraya nih.....camane nak hadapi soklan2 membunuh keyakinan tuh....adoiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. tahun ke5 utk mnghadapi soklan sebegitu..
    tahun ni giliran kg saya. kalu ada jgk yg btanya,biarlh soalan tu menerjah telinga sy..bukan suami..
    sy imun dgn ragam org kg sy,tp sy xsanggup lihat suami yg terluka perasaannya..sungguh!

    ~hrp kita semua tabah~

    ReplyDelete
  6. jom kita jadi manusia yang kuat.nak taknak,kite mesti hadapinya kan? jom kita doa sama2 agar kita sama2 TABAH! :)

    ReplyDelete

buih-buih kata :)